Досить часто майбутні підприємці задаються питанням: “Чи можливо і ЯК зареєструватися фізичною особою – підприємцем самостійно?“. Прочитавши дану статтю, Ви дізнаєтесь як на практиці зареєструватись підприємцем ( куди звертатись і які документи подавати). Для цього необхідно зробити наступні кроки.
1-й крок. Визначитись з видом діяльності (КВЕД) та системою оподаткування (загальна система, єдиний податок).
Повний перелік КВЕДів з описом кожного, можна знайти на сайті КВЕД – 2010 або закачати тут. Для платників єдиного податку перелік КВЕДів по групах дивимось тут.
2-й крок. Відвідати один раз державного реєстратора для подання документів на реєстрацію підприємцем та постановку на облік (постановка на облік в податковій інспекції відбувається автоматично – реєстратор сканує оригінали документів, відправляє в податкову інспекцію і статистику – реєстраційні номери відображаються в Виписці на зворотній стороні);
Реєстратору подаємо наступні документи :
ФО-П на загальній системі НЕ платник ПДВ:
- Заяву про державну реєстрацію фізичної особи підприємцем– першу сторінку;
- Копію ідентифікаційного коду (та оригінал для достовірності);
При собі необхідно мати оригінал паспорту для підтвердження особистості.
ФО-П на загальній системі платник ПДВ:
- Заяву про державну реєстрацію фізичної особи підприємцем – дві сторінки;
- Реєстраційну заяву платника податку на додану вартість;
- Копію ідентифікаційного коду (та оригінал для достовірності);
При собі необхідно мати оригінал паспорту для підтвердження особистості.
ФО-П на єдиному податку НЕ платник ПДВ:
- Заяву про державну реєстрацію фізичної особи підприємцем – дві сторінки;
- Заява про обрання фізичною особою спрощеної системи оподаткування;
- Копію ідентифікаційного коду (та оригінал для достовірності);
При собі необхідно мати оригінал паспорту для підтвердження особистості.
ФО-П на єдиному податку платник ПДВ:
- Заяву про державну реєстрацію фізичної особи підприємцем – дві сторінки;
- Заява про обрання фізичною особою спрощеної системи оподаткування;
- Реєстраційну заяву платника податку на додану вартість;
- Копію ідентифікаційного коду (та оригінал для достовірності);
При собі необхідно мати оригінал паспорту для підтвердження особистості.
Реєстратор приймає документи за описом, один примірник якого видає фізичній особі.
З 2016 року Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань – це документ в електронній формі, тому Виписку необхідно роздрукувати з сайту Міністерства юстиції, вибравши “Результат надання адміністративних послуг” та у віконці “Запит” ввести код зазначений у верхньому правому кутку опису, що видав реєстратор.
3-й крок. Відвідати два рази податкову інспекцію (єдине вікно):
1-й раз – подати документи на отримання Витягів та реєстрацію Книги доходів (доходів та витрат):
- Запит на отримання витягу з реєстру платників єдиного податку (для платників єдиного податку);
- Запит на отримання витягу з реєстру платників податку на додану вартість (для платників ПДВ);
- Заява про реєстрацію книги обліку доходів/доходів та витрат (всім підприємцям).
2-й раз – забрати готові Витяги та зареєстровану Книгу.
Відвідуючи податкову інспекцію, ФО-П має можливість безкоштовно отримати електронні цифрові підписи (ЕЦП) для безкоштовного подання звітності в електронному вигляді через сайт Державної Фіскальної Служби в розділі “Електронний кабінет платників податків – оновлена версія”(перевірено!).
4-й крок (необов’язковий). Виготовити печатку (за бажанням, оскільки ФО-П має право працювати без печатки).
5-й крок(необов’язковий). Відкрити розрахунковий рахунок в банку( за бажанням, ФО-П має право проводити лише готівкові розрахунки).
Отримавши всі реєстраційні документи, фізична особа – підприємець може займатись підприємницькою діяльністю, не забуваючи своєчасно подавати звітність і сплачувати податки.
Залишились питання?